Intervju med Jessica Sjöberg Lundqvist, Östersundshem

Jessica Sjöberg Lundqvist är kundservicechef på kommunala bostadsbolaget Östersundshem. Det är Östersunds största fastighetsägare med sina cirka 4 000 bostäder och 300 lokaler och förråd.

Jessica Lundqvist på Östersunshem

Jessica har arbetat i bolaget sedan 2014 och har haft flera olika roller. På kundservice har hon varit sedan 2020:

— Det låter klyschigt, men att jobba med människor är väldigt kul. Hemmet är dessutom en så viktig del av våra liv – att bo bra är en förutsättning för att må bra. Och vi inom allmännyttan har också ett uppdrag att tilldela hyresrätter till de som behöver det mest. Vi har därför en bredare målgrupp än andra bostadsbolag, och får möjlighet att hjälpa utsatta människor. Det är väldigt fint tycker jag, berättar Jessica.

Vi har en bra dialog med Aimo Park, och arbetar ständigt på att utveckla vårt samarbete till det bästa för kunden.

Kundserviceavdelningen är navet i Östersundshem. Här tar man emot alla hyresgäster som ringer in, och sköter uthyrning av förråd och lägenheter. Tidigare hade avdelningen också hand om parkering, men sedan 2018 finns ett etablerat samarbete med Aimo Park, som sköter allt från parkeringsbevakning till uthyrning och kundtjänst.

Vad har parkering för betydelse i er verksamhet?

— Parkering är väldigt viktigt för våra hyresgäster, och därför har det stor betydelse. För oss som bolag är det otroligt viktigt att våra hyresgäster får ett professionellt bemötande hos er, eftersom det också spiller över på vårt varumärke. Vi har en bra dialog med Aimo Park, och arbetar ständigt på att utveckla vårt samarbete till det bästa för kunden.

Östersundshem i siffror

  • 4000
    bostäder
  • 300
    lokaler och förråd
  • 2600
    parkeringsplatser
Är du intresserad av att samarbeta med oss?
Kontakta oss så berättar vi mer.